یزدفردا"مهندس مقوم مديرعامل شركت مخابرات استان يزد در گفتگويي با اعلام خبر فوق افزود: در حال حاضر 55 هزار و 342 شماره تلفن با ضريب نفوذ 5/34 درصد در 137 مركز تلفن روستايي استان مشغول بكار است و اين در حالي است كه 100 درصد روستاهاي بالاي 20 خانوار و 72 درصد روستاهاي بين 10 تا 20 خانوار استان داراي تلفن خانگي هستند.
وي با اشاره به ايجاد ظرفيت 40 هزارشماره تلفن همراه روستايي در استان گفت: هم اكنون 41 سامانه تلفن همراه روستايي با 1397 شماره در روستاهاي استان مشغول بكار است و تعداد اين سامانه تا پايان سال به عدد 82 مي رسد.
رييس هيئت مديره شركت مخابرات استان يزد با اشاره به پوشش تلفن همراه در روستاها گفت: با توجه به تلاش هاي صورت گرفته، 90 درصد روستاهاي استان تحت پوشش تلفن همراه قرار دارد و از 397 سامانه BTS راه اندازي شده در استان، 123 سامانه ي آن در روستاها و جاده ها در حال سرويس دهي مي باشد.
مهندس مقوم درخصوص دفاتر ICT روستايي نيز تصريح كرد: در حال حاضر 156 دفتر خدمات ارتباطي روستايي در سطح استان فعال بوده و خدمات پست و پست بانك ، مخابرات و از جمله خدمات ديتا و اينترنت را را به روستاييان ارايه مي كنند .
مديرعامل شركت مخابرات استان يزد در پايان افتخارات شركت مخابرات استان را برشمرد و گفت: با تلاش شبانه روزي كاركنان اين شركت، مخابرات استان موفق به كسب رتبه هاي برتر كشوري در زمينه ارتباطات
راه دور، ديتا، فناوري اطلاعات ، حراست و كسب رتبه برتر استاني در روابط عمومي شده است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا